2022.12.01. 08:09
Miért nem kapunk villanyszámlát? - teszi fel a jogos kérdést olvasónk
November 23. napján, már harmadik alkalommal sikerült beszélnem az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. ügyfélszolgálati munkatársával telefonon.
Képünk illusztráció
Fotó: Bach Máté
Miután az adategyeztetés lezajlott, udvariasan és nyugodtan megkérdezte, hogy miben segíthet nekem. Elmondtam, hogy kéthavi villanyszámlámat hiányolom, így nem tudom rendezni a tartozásomat.
Mi ennek az oka?
A hölgy elmondta, hogy felsővezetésüktől kapott tájékoztatás szerint azért nem tudják nekünk (és még nagyon sok háztartásnak) elkészíteni a számlákat, mert az E.ON nem küldte meg eddig a számla kiállításához szükséges műszaki adatokat. Kérdésemre elmondta, hogy az ún. műszaki adatok a következőkből állnak: rendszerhasználati díj és a mérőpontokhoz, mérőkhöz tartozó összes műszaki adat.
Ezek az adatok a fogyasztóktól nem szerezhetők be és a rendszerhasználati díj majdan általunk fizetendő összege a számlánkon fog szerepelni.
Utána néztem a Nemzeti Jogszabálytárban, ahol csak a 13/2022 (XI. 18.) MEKH-rendeletet találtam meg, ami még jelen pillanatban nem hatályos, csak 2023. január 1-től. A rendelet módosítja az eddig használt jogi szabályozást. Így elvileg a korábbi jogi szabályozás szerint kellene eljárni, ami 2021. április 1. napjától folyamatos.
Tudom, hogy az energiaszolgáltatóknak nincs könnyű dolguk ebben a nehéz gazdasági időszakban, ezért nem támadó, hanem inkább kinek-kinek figyelemfelhívó, illetve tájékoztató jelleget szeretnék adni írásommal. Egy hipotetikus megállapításom van azért az E.ON illetékes vezetői felé: a kintlévőségekből például nem lehet fizetést adni a dolgozóknak sem!
Dr. D. P.