2022.10.30. 08:09
Kerülje a csúcsforgalmat a mazsola! - húzza alá olvasónk
Mindenki tudja, hogy a KRESZ-tanfolyam után autóba kell ülni és gyakorolni.
Fotó: Huszár Márk
Mivel Pécsett a korábbi gyakorlópályákat (pl. ATI, ahol volt domb, parkolók felfestve, akadályok, kereszteződés stb.) felszámolták, így a tanulók az utcákon gyakorolnak. Jobb érzésű oktató először távoli parkolókba viszi a mazsolát, hogy legalább elindulni-megállni, meg kettesbe váltani tanuljon meg üres terepen. A többiek? Tele van velük az Ispitaalja, a Tettye környéke, minden kis utca, jobbkéz-szabályok, üres parkolóba beállni-kiállni stb. Mindezt komlói, szentlőrinci, szigetvári, sellyei és még ki tudja, milyen székhelyű vállalkozók végzik a város utcáiban, ahol súlyos parkolási díjak vannak, szűk kis utcákon kétoldalt autók.
Amíg háromszor megpróbál beállni egy kezdő két autó közé a Gyerekklinikánál (ahol néha 3-4 „T” betűs is araszol a játszótér mellett), addig 5-6 autó pöfög és sofőrjeik káromkodnak mögötte.
A kérdések a következők: miért nem lehet kötelezni az oktatócégeket, hogy csak 10 óra igazolt tanulópálya után jöhessenek be a városba? Legyen az oktató kezében aláírt igazolás, hogy a 10 óra után az alapokat tudja a tanuló! Miért kell a reggeli csúcsban és délután fél négykor ezt elviselnünk ebben a városban?
Ha ez egy vállalkozás, akkor tessék korlátozni: lehet reggel 8.30-tól 15.00-ig és 18.30-tól éjfélig pöfögni és tolatni és beállni és lefulladni. Én sem végzem a vállalkozási tevékenységemet közterületen, ingyen, és ha építkezek közterületet elfoglalva, azért fizetnem kell. Apropó: mennyi területfoglalási-légszennyezési-iparűzési adót fizetnek ezek a nem pécsi cégek a városnak? Ismétlem: ez nem közlekedés, ami állampolgári jog, hanem ez vállalkozási tevékenység, közterületen! És persze legyünk barátságosak és türelmesek...
Egy tüke