2023.06.04. 10:11
Kiderült, mi okozhatta India egyik legsúlyosabb vonatbalesetét
A kelet-indiai vonatszerencsétlenséget az elektronikus jelzőrendszer hibája okozta, amely miatt egy vonat tévesen váltott vágányt - közölte vasárnap az indiai vasútügyi miniszter.
Mentők a helyszínen 2023. június 3-án, miután az előző este kisiklott egy személyszállító vonat, egy szemből érkező másik pedig ráborult a vagonjaira a kelet-indiai Orissza állam Balaszor körzetében
Forrás: MTI/AP
Fotó: Arabinda Mahapatra
Hogy ki tette ezt, és mi az oka, az majd a vizsgálatból kiderül
- mondta Asvini Vaisnav Újdelhiben egy helyi televíziós hálózatnak adott interjújában.
Az áldozatok felkutatása és mentése mostanra befejeződött, jelenleg a péntek esti események pontos menetét vizsgálják.
A Times of India című napilap az előzetes vizsgálati jelentésre hivatkozva vasárnap azt írta, hogy "emberi hiba" okozhatta a három vonat ütközését, amely az ország történetének egyik legsúlyosabb vasúti katasztrófája. Az újság szerint a Coromandel Express zöld utat kapott a Kalkutta és Csennai (egykori Madrasz) közötti fővonalon, de emberi hiba miatt egy olyan vágányra terelték, ahol egy tehervonat közlekedett. A személyvonat ezután mintegy 130 kilométeres óránkénti sebességgel összeütközött a tehervonattal.
Három kocsi ezután a szomszédos vágányra zuhant, és egy Bangalor, valamint Kalkutta között közlekedő gyorsvonat hátuljának ütközött.
Ez az ütközés okozta a legnagyobb károkat
- teszi hozzá a Times az előzetes jelentésre hivatkozva.
A tragédia Balaszur közelében történt, mintegy 200 kilométerre Bhuvanesvartól, a kelet-indiai Orisza állam fővárosától. A tragédiában legalább 288-an meghaltak és 900-an megsérültek, ez volt az elmúlt közel 30 év leghalálosabb vasúti balesete.
A halálos áldozatok száma várhatóan tovább emelkedik, és elérheti a 380-at is
- közölte Szudhansu Szarangi, Orisza állam tűzoltóságának főigazgatója.
Narendra Modi indiai kormányfő, aki szombaton ellátogatott a baleset helyszínére, kijelentette: "Senkit sem fognak megkímélni", aki felelős a balesetért. A Durdarsan nevű közszolgálati tévécsatornának azt mondta, "Imádkozom, hogy minél hamarabb kilábaljunk ebből a szomorú pillanatból".
Mintegy 24 órával a baleset után a mentési munkálatok szombat este értek véget. "Minden holttestet és sérült utast elszállítottunk a baleset helyszínéről" - mondta az AFP francia hírügynökségnek a tragédia helyszínéhez közeli Balaszur sürgősségi koordinációs központjának egyik tisztviselője.
A hatóságok szerint az áldozatokat a baleset helyszíne és Bhuvanesvar közötti összes kórház fogadja. Mintegy 200 mentőautót, sőt buszokat is mozgósítottak a szállításukhoz.
A péntek esti vonatbaleset a leghalálosabb Indiában 1995 óta, amikor két gyorsvonat ütközött össze az észak-indiai Firozábádban, a Tádzs Mahalnak otthont adó Agra közelében, több mint 300 ember halálát okozva.
Indiában számos halálos vonatbaleset történt, de a biztonság az elmúlt években javult az új beruházásoknak és a technológiai fejlesztéseknek köszönhetően.
Az ország történetének legsúlyosabb vasúti balesete 1981. június 6-án történt, amikor a keleti Bihar államban egy hídon áthaladó vonat hét kocsija a Bagmati folyóba zuhant, 800-1000 ember halálát okozva.
Kövér László részvétét fejezte ki az indiai vonatbaleset miatt
Az Országgyűlés elnöke táviratot küldött Jagdeep Dhankarnak, az India Köztársaság Parlamentje felsőházi elnökének és Om Birlának, a parlament alsóháza elnökének, amelyben részvétét fejezte ki az Orisza államban pénteken történt vasúti baleset miatt.
Az Országgyűlés sajtóirodája által az MTI-hez vasárnap eljuttatott táviratok szerint a házelnök a szomorú alkalomból a magyar Országgyűlés nevében fejezte ki szívből jövő együttérzését és őszinte részvétét az áldozatok hozzátartozóinak, a sérülteknek pedig mielőbbi teljes gyógyulást kívánt.
"A gyász ezen órájában gondolataink és imáink az áldozatokkal és családjaikkal vannak" - írta az azonos szövegű táviratokban Kövér László.