2011.01.11. 15:19
Buszbaleset: újabb tragédia történhetett volna?
A Pécsi Városi Bíróságon folytatódott annak a buszvezetőnek a tárgyalása, akit halálos baleset okozásával vádoltak meg a 2008 januárban, Kertvárosban történt halálos kimenetelű baleset miatt.
Kedden egy műszaki szakértőt hallgattak meg, aki elmondta, megállapítása szerint fékezéskor úgynevezett „zavaró nyomaték” léphetett fel. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a jármű lefékezésénél a kerekekre gyakorolt, eltérő mértékű fékhatás miatt a jármű jobb oldali irányba kitérhetett.
Dr. Fenyvesi Csaba, a vádlott védőjének kérdésére ugyanakkor a szakértő kijelentette, nem tudja kizárni, hogy a busz motorja a balesetet megelőzően felpörgött.
[caption id="" align="alignleft" width="334"] Felpörgött a motor? (fotó: Dunántúli Napló)
[/caption]
Az ügyvéd ezt követően szóban is megismételte korábban írásban tett indítványát, amely annak a buszvezetőnek bírósági meghallgatását célozza, aki hasonló hibát észlelhetett ugyanazt a járművet vezetve, ami a két évvel ezelőtt baleset részese volt.
-------------------------------------------------------------------
A pécsi buszbalesetekről - köztük a kertvárosi tragédiáról is - itt találja az összes cikket!
Rejtett hibára hivatkozik, s nem érzi magát felelősnek az a buszsofőr, aki 2008 januárjában a Kertvárosban, az egyik megállóban elgázolt egy asszonyt - írtuk 2009. decemberében, a tárgyalás indulásakor.
-------------------------------------------------------------------
Fenyvesi Csaba lapunk esetről szóló beszámolóját idézte, valamint ugyancsak a Dunántúli Naplóban megjelent, Páva Zsolttal, Pécs polgármesterével készült interjút is citálta, amelyben a városvezető azt mondta, „a buszok nincsenek jó műszaki állapotban, ezért azonnal fel kell majd mérni a valós helyzetet, és a leselejtezésre javasolt járműveket ki kell cserélni újakra”.
- Ez az eljárás nemcsak a sofőrt, a pécsi lakosokat is érinti, hiszen információik szerint összesen már három olyan eset volt, amikor felpörgött a járművek motorja, és csak a szerencsének köszönhető, hogy nem történtek újabb balesetek. Ki kellene vonni ezek a buszokat a forgalomból, amíg egyértelműen ki nem derül, mi okozta a hibákat.
A bíróság elfogadva az ügyvéd érvelését, a február 22-re kitűzött újabb tárgyalási napra beidézi a hibát észlelő sofőrt, és azokat a szerelőket, akik a jármű átvizsgálását végezték.
„A lábam a féken volt”
2008. január 14-én a 6-os számú helyi járatú autóbusz vezetője egy előtte éppen kikanyarodni készülő busz mögött akart megállni a Maléter Pál úti megállóban. A jármű elszabadult, felhajtott a megállóba, és ott elütött egy asszonyt.
– Láttam az előttem elindulni készülő buszt, így tudtam, másodikként állok be a megállóba. Lassítottam, a jármű fékezhetősége azonban egyszer csak megszűnt. Felpörgött a motor, mintha gázadás történt volna, pedig a lábam a féken volt – vallotta korábban a busz vezetője a bíróságon.
M. B. (Dunántúli Napló) Felpörgött a motor? (fotó: Dunántúli Napló) -->