2019.05.16. 11:19
Hasít a pécsi e-bike
Új sportág, az e-bike bontogatja szárnyait a világ egyik legnagyobb kerékpárversenyén, a Giro d’Italián. A pécsi Varjas István által fejlesztett motorokkal felszerelt magyar csapat járművei igencsak jól muzsikálnak, vezetik összetettben a megmérettetést.
A tavalyi Giro d’Itálián is kísérleteztek vele, de idén már élesben is elrajtolt az első E-Giro, a világ egyik legnagyobb kerékpárversenyének elektromos kistestvére. A járművek motoros rásegítése kizárólag 25 km/h alatt kapcsol be, ami a hegyi szakaszoknál hatalmas könnyebbség, a gyorsabb részeknél viszont ismét a versenyzőn múlik minden. A kerékpározás ezen módja egyre nagyobb népszerűségnek örvend, emellett lehetőséget ad akár idősebb, korábbi profiknak, hogy újra megmérettessék magukat, de akár amatőröknek is, hogy sportoljanak és kipróbáljanak valami újat.
Az EPOWERS nevű csapattal a helyszínen tartózkodó Varjas Istvánt a három hétig tartó versenysorozat harmadik szakaszán, Róma környékén értük utol, ahonnan remek hírekkel szolgált. A második napon négy trikóból hármat is begyűjtöttek, így vezetik összetettben a pontversenyt.
– Ugyan ennek a versenynek a megszervezése eléggé kezdeti fázisában van, hiszen nagyon sokféle elektromos kerékpár van a piacon, így nehéz egységesíteni a szabályokat, de ki lehet jelenteni, hogy egy új sportág van születőben – mondta lapunknak Varjas István, az EPOWERS tanácsadója és a csapat kerékpárjaiban található motor fejlesztője. – Az, hogy le van szabályozva a motoros rásegítés, eléggé megkönnyíti a csapatunk dolgát, mivel a kerékpárjaink körülbelül 8-10 kilóval könnyebbek, mint a többieké.
Varjas hozzátette, hogy a magyar technológiának köszönhetően az első két szakaszon akkumulátortöltésre sem kellett megállniuk, hiszen sportolóik alig-alig mentek 25 km/h óra alá. Ugyan még sok van hátra, de mindent megtesznek azért, hogy megőrizzék pozíciójukat.