2024.03.16. 08:40
Az Argyelle - A szuperkém annyira nem szuper, inkább csak jó
Amikor először láttam az Argylle – A szuperkém című film előzetesét, vagyis inkább beharangozóját, amelyben Henry Cavill és Du Lipa táncolt, akkor azt hittem, hogy egy parfüm reklámot látok.
Fotó: Flashpop
Ennél nagyobbat nem is tévedhettem volna, de arra jó volt, hogy felkeltse az érdeklődésem, és amint mozikba került, mentem is megnézni.
Az egyik filmes podcast-adásunkban terítékre kerültek Matthew Vaughn rendező alkotásai. Most lehet sokan felteszik a kérdést, hogy “Az meg kicsoda?”, de ezzel nincs is baj, mert az adásunkig én sem tudtam, hogy ki ő, de végül kiderült, hogy az összes filmjét láttam a direktornak, csak éppen nem tudtam, hogy ő a rendezője. Matthew Vaughn rendezte például az összes Kingsman filmet, a Csillagport, a HA/VER-t, a Tortát és az X-men: Az elsők című alkotást, és most az Argylle: A szuperkémet. Itt ki is fullad rendezői munkássága a direktornak, de az biztos, hogy eddigi rendezései nagy része jóra sikeredtek, kivéve a Kingsman filmsorozat előzményfilmet, mert az nálam a 10-ből talán, ha 5 pontot kapna.
A rendező jelenleg mozikban futó alkotásának, az Argylle – A szuperkém hivatalos leírása így hangzik: Minél nagyobb a kém, annál nagyobb a hazugság. Elly Conway számára az idilli boldogságot az jelenti, ha este otthon ülhet a számítógépével és a macskájával, Alfie-val. Ám amikor Elly fikciós könyveinek cselekménye – melyek középpontjában az Argylle nevű szuperkém áll, valamint a küldetése, hogy leleplezzen egy globális kémszindikátust – tükrözni kezdi egy valódi kémszervezet titkos akcióit, az otthoni csöndes esték múltbéli emlékké válnak. Aiden, a macskaallergiás kém társaságában Elly (Alfie-val a hátizsákjában) menekül, és bejárja a fél világot, hogy mindig egy lépéssel a gyilkosok előtt maradjon, miközben Elly kitalált világa és a való világ közti határok elkezdenek összemosódni.
A történet elsőre megvett kilóra, viszont amikor kijöttek az első kritikák, akkor kicsit magamba roskadtam.
Kapott a film hideget és meleget is, és végül pont emitt döntöttem úgy, hogy elmegyek a moziba, megnézem, és magam döntök a sorsáról. Ami fix, hogy fordulatos történetet kaptunk, de ezt tényleg értsük szó szerint, mert körülbelül tizenötpercenként jött valami csavar, aminek azért a nagyrészét ki lehetett találni. Ennek ellenére nem unatkozott a közönség, és kikapcsolta őket a film, amit az is bizonyít, hogy szinte egy mukkanást sem lehetett hallani a teremben. Nem azt mondom, hogy feszült figyelemmel várták a fejleményeket, mint például egy Christopher Nolan film közben, de hagyták magukat elmerülni ebben a könnyed élvezetben. És ez is talán a lejobb szó az Argylle-ra: könnyed. Nem szabad világmegváltó filmre számítani, ez inkább egy fárasztó vígjáték akcióelemekkel megtűzdelve, akciófilmes történetre felfűzve. Még annyira sem veszi magát komolyan, mint a Kingsman sorozat első része, ami szintén akció-vígjáték, de valahogy mégis feszültebb figyelemmel követtük a főhős sorsát, mint ebben.
Az Argylle-ban volt egy pont, amikor a rendező átlépte a fárasztóság számomra még elviselhető szintjét, és ott egy kicsit elvesztett, arról nem is beszélve, hogy a CGI jó néhány jelenetnél szörnyűre sikerült, és ez is levon az értékéből. A színészek viszont szerintem élvezték, hogy egy ilyen könnyed, fárasztó filmben parádézhatnak.
Hogyha pontoznom kellen ezt a filmet, akkor egy olyan 6 és fél pontot adnék rá a 10-ből, amivel jóval megelőzte a King’s man: A kezdetek című alkotást.