2024.02.24. 21:30
A fogyasztók megkereséseire sok esetben nem, vagy nem időben válaszol a szolgáltató
- Számos alkalommal nem feleltek meg a telefonos ügyfélszolgálatok szabályos működtetésére vonatkozó követelményeknek a villamosenergia- és földgázszolgáltatók - derül ki a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) nemrég zárult vizsgálatának eredményeiből.
Fotó: Frank Yvette
A MEKH fogyasztóvédelmi tevékenysége körében folyamatosan elemzi, illetve értékeli a szolgáltatások minőségét, valamint felügyeli a villamosenergia- és földgázszolgáltatók garantált szolgáltatásainak, továbbá ügyfélkapcsolati tevékenységének színvonalát. A nemrég zárult vizsgálatban azt vették górcső alá, hogy a 2022-2023-as időszakban mennyiben tettek eleget az előírt követelményeknek. - Az ellenőrzés során az ELMŰ Hálózati Kft., az E.ON Dél-dunántúli Áramhálózati Zrt., az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt., az OPUS Titász Áramhálózati Zrt., az MVM Démász Áramhálózati Kft. és az MVM Émász Áramhálózati Kft. esetében tártak fel hiányosságokat - közölték.
Az érintett szolgáltatók több esetben nem, vagy nem időben válaszolták meg a fogyasztók dokumentált megkereséseit, illetve késedelmesen teljesítették a fogyasztók felé fennálló kötbérfizetési kötelezettségeiket. A vizsgálatról készült összefoglaló szerint a telefonos ügyfélszolgálatok számos alkalommal nem feleltek meg a szabályos működtetésére vonatkozó követelményeknek.
A feltárt hiányosságok miatt a MEKH bírsággal sújtotta, illetve kötelezte a fogyasztónak jogosan járó kötbérek, valamint a kiszabott bírságösszegek megfizetésére az érintett társaságokat.