2019.10.16. 20:24
Márkaépítés: folyamatos jelenlétre van szükség
Szalay Ádám kommunikációs szakértő és üzleti tréner ad hasznos marketingtippeket a márkaépítéshez.
A legfontosabb alapvetést az Apple társalapítója, akkori vezérigazgatója osztotta meg a világgal még 1997-ben. Steve Jobs azt mondta: a marketing leginkább az értékekről szól. Nagyon tisztán kell megfogalmaznunk a célpiacunknak, hogy mit kell tudniuk rólunk. Az Apple, mondta Jobs, egyike a legismertebb márkáknak a világon, mégis szüksége van márkagondozásra, amit a ’90-es évek közepén elhanyagolt. Hogyan hozzák vissza? Azt mondta, úgy kell gondolkodniuk, mint a Nike. Egyszerű terméket, cipőt árusítanak, és nem termékjellemzőkkel dolgoznak.
Elismerik, népszerűsítik a kiváló sportolókat. A csúcsteljesítmény a márka ígérete. Ezért, amikor az Apple elkezdett az új márkaépítő kampányán dolgozni, egyetlen kiindulási pontot adtak meg a reklámügynökségnek: a vásárló tudni akarja, hogy mi is az Apple és mit képvisel a világban. A legfontosabb az a mély központi meggyőződés, hogy az Apple szerint azok az emberek, akik szenvedéllyel dolgoznak, jobbá tudják tenni a világot. Jobs és csapata erre építette a világsikerű „Gondolkodj másképp!” kampányt. Értékekről szólt a cégmamut marketingje és nem termékjellemzőkről. Mi az Ön cégének a legfőbb értéke? Mit kell a piacnak tudnia Önökről? – kérdezi Szalay Ádám. Ez a márkaépítés – teszi hozzá.
Próbadosszié
- Mutatjuk, melyik pécsi koncerthelyek nyertek állami támogatást
- Hangolódjon velünk a hétvégi bulikra, mutatjuk, mi vár ránk
- Helyreigazítás
- Csorbai nem mond le a polgármesteri posztról – Tüntető mohácsiak fogadhatják
- Szirénázás törte meg a csendet: felborult egy gépkocsi