Közlekedés

2018.03.01. 08:52

Csaknem 400 kilométernyi gyorsforgalmi út készült el 2010 óta

Hatodik éve változatlan a személygépkocsik autópálya-használati díja, miközben 2010 óta több mint 390 kilométerrel bővült a gyorsforgalmiút-hálózat hossza Magyarországon. A következő években minden fontos ponton elérik az országhatárt a gyorsforgalmi utak és a megyeszékhelyek is megközelíthetőek lesznek.

Enese, 2015. május 18. Munkások az M85-ös autóút épülõ Gyõr és Enese közötti szakaszán 2015. május 18-án. Kara Ákos fideszes országgyûlési képviselõ, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelõs államtitkára bejelentette, hogy június közepére elkészül az M85-ös kétszer kétsávos gyorsforgalmi út Gyõr és Enese közötti, mintegy 6,8 kilométer hosszú szakasza. MTI Fotó: Krizsán Csaba

Fontos közúti kapcsolatokat teremtenek majd az előkészítés alatt álló hidak  Komáromnál, a fővárosi Galvani útnál, Paksnál és Mohácsnál – ismerteti cikkében a csütörtöki Magyar Idők. Jelenleg is zajlik az M15-ös és M70-es utak átépítése, bővítése négysávosra, miközben az M2-es Budapest-Vác szakaszát hasonlóképpen bővítik. Az M30-as gyorsforgalmi kapcsolatot teremt majd Miskolc és Kassa között. Az M4-es több részben, az M0-s és Szolnok, illetve Berettyóújfalu és a román határ között épül.

A nemzetközi korridorok kiépítése mellett a megyeszékhelyek elérése is kiemelt cél. Az M1-esről leágazó út eléri majd Esztergomot, az M3-asról Sátoraljaújhelyt és Egert, az M5-ösről az M44-es segítségével Békéscsabát, az M7-esről Veszprémet, Kaposvárt és Zalaegerszeget. Az M85-ös csornai elkerülőjétől indul majd a Sopront bekapcsoló szakasz.

A Magyar Idők összegzi a 2010 óta megvalósult gyorsforgalmiút-fejlesztéseket: az M0-s déli szakaszait bővítették, felújították, összesen 28,3 kilométeren. Az M0-s keleti szektorából ágazik el a 31-es, amelyet 2010-ben adtak át, és amely 12 kilométeres átkötéssel rövidíti le a kelet-nyugati irányú forgalmat. Az M3-as autópálya új szakasza, a Nagykálló-Vásárosnamény út 46 kilométerrel viszi közelebb a járműveket az országhatárhoz. A hármas sztrádából számos fontos leágazás készült. Az M30-as Tornyosnémeti és a határ közötti, 1,7 kilométeres szakaszát a közelmúltban adták át. Az M35 Debrecent kötötte be a gyorsforgalmi hálózatba, amelynek újabb, 5,4 kilométeres szakaszát tavaly decemberben vehették használatba a közlekedők. Az M6-os Dunaújváros-Bóly, valamint az M60 Bóly-Pécs szakaszát 2010-ben adták át, melyek összesen 148,2 kilométerrel növelték a hálózat hosszát. Az M43 három szakaszban, összesen 54,7 kilométeren vezeti el az M5-ös forgalmát Szegedtől Makón át a határátkelőig, Csanádpalotáig. Az elmúlt időszak jelentős fejlesztése az M85 és 86 kiépítése, amely Győr, Csorna és Szombathely között létesített gyorsforgalmi kapcsolatot, összesen 83 kilométeren – olvasható a napilapban.

Borítóképünkön munkások az M85-ös autóút Győr és Enese között épülő szakaszán 2015. május 18-án.

MTI Fotó: Krizsán Csaba

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában