2021.03.22. 12:43
„Zöldülnek” a pálmaolajtermelő cégek a társadalmi nyomás hatására
Az erdőirtásért leginkább felelős hét termék-előállító szektor közül a pálmaolajtermelő cégek teszik a legtöbbet azért, hogy enyhítsék a környezetre gyakorolt hatásukat, hála az elmúlt évek társadalmi nyomásának – derült ki egy új tanulmányból.
This photo taken on March 7, 2021 shows a worker transporting palm oil shells on a raft at a palm plantation in Sampoiniet, Aceh province. (Photo by CHAIDEER MAHYUDDIN / AFP)
Forrás: AFP
Fotó: Chaideer Mahyuddin
A Carbon Disclosure Project (CDP) elemzői a mezőgazdasági termékek szektorának több mint 550 vezető vállalatát megkérdezve arra jutottak, hogy a pálmaolajat használó vagy előállító cégek csaknem mindegyike alkalmaz legalább egy, az iparág által elfogadott intézkedést az erdőirtás problémájának kezelésére.
A hétfőn közzétett jelentés szerint a gumigyártásban érintett cégek teszik a legkevesebbet az ügyben, de a kávé- és a szarvasmarha-termékekkel foglalkozó vállalatok erőfeszítései is szegényesek.
– A pálmaolaj évek óta a társadalmi kampányok fókuszpontjában áll. A cégek a hírnevüket kockáztató tényezőként tekintenek rá
– írták az elemzők.
A kutatók szerint az erdők megóvása az egyik legolcsóbb és leghatékonyabb módja az éghajlatváltozás megfékezésének, mivel a fák elnyelik az üvegházhatásért felelős szén-dioxidot.
Az ENSZ szerint a 2015 óta eltelt öt évben évente 10 millió hektárnyi erdőterületet pusztítottak el világszerte.
Borítókép: Olajpálma termését szállítják Indonéziában / Illusztrációfotó