Csak okosan

2020.09.17. 06:00

Az Apple okosórái simán leverték a svájci óraipart

Okosórájuk kezdetben csak játékszernek tűnhetett a hagyományos óraipar képviselőinek.

Forrás: Shutterstock

Hat éve, 2014. szeptemberben mutatta be az Apple az első okosóráját: azóta – történeti léptékkel mérve pillanatok alatt – az iparág első számú szereplőjévé nőtte ki magát, lekörözve régi nagy neveket, gyártókat. A cég tegnap jelentette be legújabb óráit.

A Strategy Analytics becslései szerint

a cupertinói tech óriás egymaga megverte a teljes svájci óraipart,

Az Apple ugyanis tavaly eladott 30,7 millió órát, míg a scájciak összesen 21,1 millió darabot tudtak szállítani ugyanebben az időszakban.

Infographic: Apple Beats Swiss Watch Industry At Its Own Game | Statista

Bár az analóg órák még továbbra is népszerűek az idősebb fogyasztók körében, a fiatal vásárlók már inkább okosórát vesznek.

A csatlakoztatott életmód idején a hagyományos svájci márkák, mint például a Swatch és a Tissot, elvesztették az okosórákkal szemben vívott háborút – fogalmaz Steven Waltzer, a Strategy Analytics vezető elemzője.

Borítóképünk illusztráció

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!