2019.09.10. 06:00
Miért jó, ha a Facebookon kezdünk ismerkedni?
Rábíznánk a titkainkat? Pár napja a közösségi oldal számára szokatlanul új területen, a társkeresésben hódít.
Csillapíthatatlan étvágyú kisgömböcként vág bele újabb és újabb terepek elfoglalásába: lemásolta a népszerű Snapchatet, belépett az apróhirdetések piacára, saját pénzt akar csinálni és így tovább. Múlt csütörtökön pedig Amerikában és a világ 19 másik országában társkeresőt integrált a Facebook alkalmazásba.
Ezúttal a Tinder megoldását koppintották le: a Facebookon megjelent egy társkereső fül, ami másokat ajánl ismerkedésre. Éppen úgy, mint a Tinder, csak akkor leplezi le az ismerkedni vágyók érdeklődését, ha az kölcsönösnek látszik, azaz mindkét (vagy akárhány) fél Secret Crushnak (titkos kiszemeltnek) jelölte egymást.
Azt ígéri a Facebook, hogy a társkereső szándék titokban marad – kinek is hihetnénk jobban, mint annak a cégnek, amelyiknek szinte minden napra jut egy adatkezelési botránya? (Tegnapi hír, hogy Letitia James, New York állam igazságügyi minisztere közölte, több amerikai tagállam pert indított a Facebook ellen, hogy vizsgálják, visszaélt-e helyzetével a közösségi óriás.)
Mégis, kinek az érdeke?
Annyi társkereső létezik már. Mégis, miért kell a Facebooknak is randit találni nekünk?
Több válasz is akad, köztük egy igen egyszerű. Mikor csütörtökön a Facebook óriásvállalat bejelentette, hogy esztendős kísérleti üzem után húsz országban társkeresőt épít az alkalmazásába, a részvénypiac gyorsan reagált. A Match Group, az eddig piacvezető társaság, a Tinder, az OKCupid és a Match tulajdonosa részvényeinek értéke 4,5 százalékot esett, 81,74 dollárra. Ellenben a Facebook részvényei 2 százalékkal, 190,90 dollárra emelkedtek.
Csak ingyen, csak önnek, csak most
Bár a bejelentéskori ígéret szerint az új társkereső kezdetben nem fog hirdetéseket értékesíteni, szakértők megvilágították, hogy fog pénzt teremni az új ingyenes szolgáltatás: még több adatot lesz képes a vállalat begyűjteni a felhasználóiról, vagyis a korábbinál is pontosabban célozza meg őket.
Ha azt mondjuk, szeretünk túrázni, a Facebook a helymeghatározási adataink felhasználásával pontosan láthatja, hol és milyen gyakran indulunk a hegyekbe. Vagy sportmérkőzésekre, vagy éjszakai szórakozóhelyekre és így tovább.
Mindazonáltal a Facebook állítja, hogy nem lesz semmilyen átfedés a közösségi oldal fő szolgáltatása és a társkeresője között.
Érdekes, a minap változott meg a Facebook szlogenje
Ha emlékszünk, a kezdetektől a Facebook nyitóoldalán, mielőtt beírtuk volna a felhasználónevet, jelszót, hangzatos mondat jelent meg:
„A Facebook ingyenes és az is marad”
Ezt a szöveget augusztusban tapintatosan, minden fölösleges marketingzaj nélkül lecserélték, s most ez fogadja a látogatót:
„Gyors és egyszerű”
Ami kétségkívül közelebb áll az igazsághoz, hiszen amúgy eddig is lehetett tapasztalni, hogy fizetett hirdetések nélkül milyen szűk körhöz jut el az ingyenes posztok tartalma.
Vissza akarja szerezni Zuckerberg a fiatalokat
Nem mellesleg, mivel a társkereső minden 18 éves vagy annál idősebb felhasználó számára megnyílt, a tervek szerint a közösségi oldalról tömegesen menekülő fiatal korosztályok visszacsábítására is alkalmas lehet.
A gondoskodás az egész világra elér: az európai felhasználók a hivatalos tájékoztatás szerint jövőre kapják meg a társkereső szolgáltatást.
Borítókép: Shutterstock