Bizonytalan kilátások

2019.08.01. 09:59

Friss adat: nem a várt módon alakul a Spotify bevétele

A reméltnél kevesebb fizetős ügyfelet szerzett a zene-streamelő szolgáltatás a második negyedévben.

Forrás: Shutterstock

A stockholmi székhelyű vállalat gyorsjelentésében arról számolt be, hogy a prémium előfizetést használó ügyfelek száma 108 millióra emelkedett június végére. Ez 30 százalékkal több mint egy évvel korábban, de

kevesebb az elemzők által várt 108,5 milliónál.

A Spotify szolgáltatásait havonta legalább egy alkalommal igénybe vevők, köztük

az ingyenes változatot használók száma 29 százalékkal 232 millióra nőtt,

ami viszont meghaladja az elemzők által várt 227,7 milliót.

Gyengülő árfolyam, nagyobb veszteség

A prémium-előfizetőktől származó bevételek 1,5 milliárd euróra rúgtak a második negyedévben, ez a teljes bevétel majdnem 90 százaléka. A június 30-án végződött három hónapban a Spotify teljes bevétele 1,67 milliárd euró volt, 400 millió euróval haladta meg az egy évvel korábbit. Elemzők kicsit alacsonyabb bevételre, 1,64 milliárd euróra számítottak.

A részvényesekre jutó veszteség 76 millió euró, részvényenként 42 eurócent volt, ami jóval kevesebb az egy évvel korábbi 394 milliós, részvényenként 2,20 eurós mínusznál. Elemzők azonban kisebb, 32 centes veszteséget vártak az idei második negyedévre.

A Spotify arra számít, hogy a harmadik negyedévben a 240 és 245 millió közötti sávba kúszik fel a havonta legalább egy alkalommal aktív felhasználóinak száma. Elemzők 242 milliós számot várnak.

A New York-i tőzsdén jegyzett Spotify kedden 0,89 százalékos nyereségben, 155,26 dolláros árfolyamon zárt, ami több mint 12 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbinál. Szerdán a nyitás előtti elektronikus kereskedésben közel 4 százalékos veszteségben állt a jegyzés.

Borítókép: Shutterstock

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!