BAMA
Baranya vármegyei hírportál
Egyre közelebb kerülnek hozzánk a csalók, hiszen a rászedett áldozatok között egyre gyakrabban már az ismerőseink is ott vannak. Olyanok, akikről nem is gondolnánk, hogy bedőlnek egy álcának, és megadják az adataikat egy idegennek. Elég egy gyengébb pillanatunk, egy zsúfoltabb nap, vagy egy határozottabb hang a telefon túlvégén, és máris kicsalták az adatainkat, s ezzel együtt azonnal a pénzünket is.
A csalók arra a félelmünkre alapoznak, hogy más veszi el épp a pénzünket, és ők azonnal segíteni akarnak, nehogy pórul járjunk. És már pórul is jártunk. Sajnos, a fejlődő technikai megoldások a bűnözőket is „fejlődésre” ösztönzik, és próbálnak mindig lépést tartani azokkal az újításokkal, illetve kényelmi funkciókkal, amelyekkel éppen a számlavezetőknek szeretne kedvezni a pénzintézet.
Gondoljunk csak bele: sorra reklámozzák a bankok az online számlanyitást, a mindössze pár kattintás után elérhető kölcsönt, s a különböző telebankos funkciókat. S ki az, akit eddig még nem hívtak a saját bankjától úgynevezett ügyfél-elégedettség felmérése ügyében? Maga a telefonhívás a bank munkatársától tehát abszolút nem is szokatlan, az mondjuk már több mint gyanús lehet, ha személyes adatot, vagy jelszót kérnek tőlünk. Nem baj, ha ilyenkor azonnal lecsapjuk a telefont, nem kell udvariaskodni. A bankot mi magunk is vissza tudjuk hívni, hogy valós volt-e a hívás. Csak inkább mindig előbb kételkedjünk, mint utólag bánkódjunk.