Postabontás

2024.11.12. 08:00

A vásárló nem számít, csak a profit

Wald Kata

Illusztráció

Fotó: Huszár Márk

A vásárló teljesen kiszolgáltatott manapság - sajnos ezt mutatja a Postabontásban olvasott történet is. Érdeklődéssel olvastam az írást, különösen azért, mert én is már jártam hasonlóképp. A bankkártya használata ma már teljesen természetes mindenki számára, de én szívesebben használom a készpénzt, pontosan a kellemetlen tapasztalatok miatt. Volt hogy az én számlámról is kétszer vonta le az összeget a bank, de nem lehetett semmit tenni, a zárolás feloldására két hetet kellett várnom. Addig ültek a pénzemen. És tényleg megtörténhet, hogy ilyen esetben valaki pénz nélkül marad, mert minden kiadása fillérre ki van számolva. Akkor az mit tegyen? Kolduljon abban a két héten? Persze közölte a bankom, hogy tehetek panaszt, de annak az átfutási ideje 30 nap. Tehát semmivel nem lettem volna előrébb. És ezekkel a kifogásokkal, gondolom lehetne fordulni valamilyen hatósághoz, de bizonyára az ottani ügyintézés is heteket emésztene fel.  Tehát érdemben nem jelent semmilyen megoldást. 

vásárló ban terminál
A bankkártya miatt sokszor érzi magát kiszolgáltatott helyzetben a  vásárló
Fotó: Kuklis István

 

A vásárló kiszolgáltatott a banknak, a boltnak egyaránt

 

A másik, ami miatt leszoktam a bankkártya használatáról, az az, hogy többször jártam úgy, hogy a pénztárnál sorban állva egyszer csak közölték, hogy a bankkártyás fizetés nem lehetséges, mert a terminálokkal, vagy a banki kapcsolattal valamilyen probléma adódott. Na, ha ilyenkor nincs az ember zsebében megfelelő mennyiségű készpénz, akkor teheti is vissza az árut a polcra, majd ha ismét lesz ideje, akkor valamikor egy későbbi időpontban kezdheti újra a vásárlást. És ilyenkor senki nem kér elnézést, minta teljesen természetes lenne, hogy a vásárlóknak ezt el kell viselnie, és még vágjon jó képet is hozzá. 

Régebben elképzelhetetlen volt, hogy ilyen kiszolgáltatott helyzetbe kerüljenek a vásárlók. Sajnos az a tapasztalat, hogy nem a kereskedők vannak a vevőért, sőt, sokszor az az érzése az embernek, hogy a vásárló a szükséges rossz a rendszerben, és csak a profit számít. 

Név és cím a szerkesztőségben

Ha érdekeset látott, hallott, mondja el nekünk! A 06 30/3511-111-es számon várjuk hívását minden hétköznap 8 és 16 óra között 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!