2024.07.05. 19:30
Keveset olvasnak a mai gyerekek – véli olvasónk
A kép illusztráció
Forrás: Shutterstock
Fotó: Przemek Klos
Olvastam, hogy a pécsi vasútállomás várótermébe könyveket helyeztek ki. A vonatok kapcsán gyakran előfordul, hogy késnek, így várni kell az indulásra vagy arra, hogy beérkezzen a jármű egy családtagunkkal, ismerősünkkel. A várakozás idejére pedig kiváló alternatíva lehet az olvasás. Remélem, a váróterembe látogatók vigyáznak majd a könyvekre, nem teszik tönkre, és nem viszik el őket.
Az unokám most fejezte be a második osztályt. Ennek a generációnak a mindennapjait már átszövik a számítógépek, okostelefonok és tabletek. Videókat néznek és zenét hallgatnak ezeken az eszközökön, amit a szüleiktől is látnak. A pedagógusok is felismerik ezt a tendenciát, és tudatosan nevelik a gyerekeket a könyvek megismerésére és szeretetére. Unokám iskolájában is így van ez. Az előző tanévben például többször is ellátogatott az osztály a Tudásközpontba, ahol a gyerekek könyveket kölcsönözhettek, amelyeket otthon elolvashattak. Ezt nagyon szimpatikusnak tartom.
Egyes felmérések szerint az általános iskolás gyerekek napi olvasási ideje átlagosan 15-30 perc között mozog.
Ez pedig nagyon kevés, főleg ha ennek az időnek a többszörösét töltik az okoseszközök előtt.
Az olvasás ugyanis bővíti a gyerekek szókincsét, és nem csak hasznos, hanem szórakoztató tevékenység is. A nyári szünetben pedig különösen jó kikapcsolódást nyújt. A könyveket olvasva a gyerekek sokféle témáról szerezhetnek ismereteket, képzeletük és kreativitásuk is fejlődik.
Végső soron, mind a pedagógusok, mind a szülők közös erőfeszítései hozzájárulhatnak ahhoz, hogy a gyerekek olvasási kedve növekedjen.
Név és cím a szerkesztőségben
Ha érdekeset látott, hallott, mondja el nekünk! A 06 30/3511-111-es számon várjuk hívását minden hétköznap 8 és 16 óra között.