2023.12.04. 19:30
Hogy kerülhet silány áru a polcra? – teszi fel a kérdést olvasónk
A kép illusztráció
Forrás: Shutterstock
Fotó: Ground Picture
Marhahúst hívott vissza az egyik áruházlánc a közelmúltban, mert a hatóság a termékben egészségre ártalmas anyagot talált. Ez a példa csak egy a sok közül. Nemrég egy szaloncukor-féleség is hasonló sorsra jutott. Felmerül a kérdés: mi van, ha a termékvisszahívásról nem értesülnek azok, akik vásároltak a problémás áruból? Mert azért nem olyan nagy a hírverés, hogy lépten-nyomon belebotlanánk ezekbe az információkba, és nem követi mindenki figyelemmel a hatóság honlapját, ahol egyébként az aktuális figyelmeztetések megtalálhatók.
Manapság már szinte valamennyi nagyobb üzletláncnak van mobilapplikációja. Ezek használatával lehet például különféle kedvezményekhez jutni. Ezek az alkalmazások kiváló platformot jelenthetnének termékvisszahívások esetén a vásárlók tájékoztatására. Sőt, egy nem túl bonyolult informatikai fejlesztéssel célzottan azt a vevőt is figyelmeztetni lehetne, aki vásárolt a problémás termékből.
Persze az ideális az lenne, ha nem kerülnének silány minőségű, adott esetben az egészségre veszélyt jelentő termékek a polcokra. Az előzetes hatósági ellenőrzéseknek nem az lenne a célja, hogy a veszélyes termékeket kiszűrjék?!
Név és cím a szerkesztőségben
Ha érdekeset látott, hallott, mondja el nekünk! A 06 30/3511-111-es számon várjuk hívását minden hétköznap 8 és 16 óra között.