2022.11.29. 08:09
Megviselte az utasokat a baleset
Szomorúan és megdöbbenve olvastam a DN 2022. 11. 21-i SMS-rovatában „Utas” jeligével megjelent sorokat.
Fotó: Huszár Márk
Azt igazolták számomra, hogy ugyanaz az esemény mennyire más-más érzéseket, gondolatokat ébreszt a különböző emberben.
2022. 11. 17-én férjemmel én is – valószínűleg – ugyanazzal az IC-vel utaztunk hazafelé, mint a levél írója. Abban egyetértek vele, hogy a vonat Dombóváron legalább háromnegyed órát állt és ezalatt valóban semmiféle tájékoztatást nem kaptunk a várakozás okáról. Végül egy rövid közleményben értesültünk a Sásdnál történt balesetről és a további teendőkről.
Ezt követően kb. 20–30 perc várakozás után pótlóbusszal Godisáig, majd onnan vonattal jutottunk el Pécsre. Az, hogy bő 2 óra késéssel jutottunk haza, eltörpül a baleset és az érintett család tragédiája mellett.
Meg kell jegyeznem, hogy az idő nagyon kedvező volt – eső, szél nem tette kellemetlenebbé a várakozást – a buszon és a vonaton pedig kellemes meleg volt.
A tragikus baleset kapcsán végig arra gondoltam és gondolok még ma is, hány ember dolgozott a helyszínen és a logisztikai pontokon, hogy a sérültek a lehető leghamarabb kórházba kerülhessenek, közben pedig az érintett vonatok utasai hazajussanak, és a helyszínen újra helyreállhasson a közlekedés. (Mentősök, katasztrófavédők, tűzoltók, a Volán és a MÁV alkalmazottai.) Most nekik szeretném hálás szívvel megköszönni azt, amit értünk akkor és nap mint nap folyamatosan megtesznek. Kívánok nekik a néha embert próbáló munkájukhoz sok erőt, kitartást és minél kevesebb hasonló szomorú eseményt.
Egy másik utas