2021.09.22. 08:03
Elhanyagolt a vasúti nyomvonal – panaszolja olvasónk
Továbbra is nagyon elszomorító látványt nyújt a keleti városrész közepén húzódó egykori Széchenyi-aknai bányavasút nyomvonala.
Forrás: shutterstock
A felszedett vágányok helyén méteres a gaz és számos szakasz illegális hulladéklerakóként funkcionál. A vasút mentén és az elbozótosodott partoldalban vaddisznók tanyáznak, amelyek sok bosszúságot okoznak elsősorban a Blaha Lujza és a Május 1. utca lakóinak, mert feldúlják a kerteket.
A nyomvonal és a töltés partoldala jelenleg is a MÁV tulajdonában van. Tény, hogy a sínpárt több mint másfél évtizede felszedték, azonban a terület karbantartása továbbra is a tulajdonos feladata lenne, főleg annak fényében, hogy a jó alappal rendelkező földsávon a városvezetés a 2000-es évek végén uniós források igénybevételével még kerékpárutat tervezett, ami azóta sem valósult meg.
A keleti városrészben végül a Zsolnay Negyedtől a Budai vámig épült egy kerékpárút, ez azonban csak a 6-os úton lévő egykori vasúti átjáróban, a Búzavirág utcánál érintette a vonalat, ahol egy járdányi szélességben, keresztben halad át rajta. Elvileg itt lenne hely arra, hogy a későbbiekben, az eredeti terveknek megfelelően, megkezdődjön Pécsbányatelep felé az építkezés. Ha ez az elképzelés még tervben van, akkor különösen fontos lenne, hogy karbantartsák az egykori vasutat, beleértve a viaduktokat is, ezért a projekt jövőjét, sorsát illetően jó lenne ismerni a döntéshozók hivatalos álláspontját.
Ha nem valósul meg a beruházás, felmerül egy másik kérdés: valóban szükség van az életveszélyes viaduktra, valamint a Hársfa úti szerpentinnél lévő vashídra? Utóbbit a Hegedűs János utcai társához hasonlóan le kellene bontani, a töltést pedig a Vajda János utcáig el kellene dózerolni a viadukttal együtt. A nyomvonal mindkét oldalán völgyes terület van – összenyitásuk akár egy új lakóövezetet, vagy közparkot is eredményezhetne.
Egy, a vasút sorsáért aggódó pécsi polgár