2012.01.17. 11:20
Több mint fél évtizedes kihagyás után újra lehet Pécs Expo
Az üzletközvetítő funkció mellett a közönségbarát szabadidős programok dominálhatnak.
– A megye gazdasági helyzetét, a gazdaság állapotát tekintve valószínűleg nem kell külön indokolni a vásár létjogosultságát. Az alapötletet ugyanakkor a Szentlőrinci Gazdanapok adta, az a tematikus vásár, ami évről évre nemcsak kiállítók sokaságát vonzza, hanem tömegével mozgósítja a látogatókat is. Ráadásul az agrár tematikát jól ötvözi a kapcsolódó termékbemutatásokkal, kiállítókkal – számolt be a kezdeményezést elindító tapasztalatokról Bognár Szilárd vállalkozó.
A vásár hírére bizonyára sokan felkapják a fejüket, hiszen Pécsett nem kevesen gondolnak nosztalgiával a több évtizedes múltra visszatekintő ipari vásárokra, Pécs Expókra. A feltétel nélküli támogatók mellett azonban legalább annyian lehetnek a kételkedők is, mondván, a hoszszú kihagyás mellett az elhúzódó világgazdasági válság sem kedvez egy ilyen régiós vásár szervezésének.
– Bizakodóak vagyunk, amit az bizonyít, hogy június 7–10. között előzetesen lefoglaltuk az Expo Centert. A vásár szervezésének nagyon fontos momentumaként szeretnénk elérni, hogy minden kapcsolódó fél érezze magáénak is a kezdeményezést. Az első jelentkezők mellett igyekszünk közvetlenül megkeresni a megye, a régió gazdaságának reprezentánsait, a gazdasági élet szervezeteit – mondta a hagyomány felelevenítésén fáradozó vállalkozó.
Mint hangsúlyozta, mindent a vásár sikerének érdekébe állítanak. Kiállítói számban a 2006-os utolsó expo száz résztvevőjének dupláját szeretnék elérni, a klasszikus üzletépítő árubemutató funkciót család- és közönségbarát programokkal, látványelemekkel, gasztronómiával ötvöznék. Az időpont egybeesik a POSZT időszakával, így a turistaforgalom élénkülésére is lehet számítani.
Szakmai szemmel
A Pécsi Ipari Vásár etalon volt a hazai vidéki régiós gazdasági seregszemlék között még a ’90-es években is. A rendezvények 5–7 napja alatt 25–35 ezer ember látogatta meg a standokat, a kiállítók száma nemegyszer meghaladta a 250-et. Ehhez képest, mire az állandó vásárközpont, az Expo Center megépült, már hanyatlóban volt a „vásári élet” Baranyában. A hagyomány felélesztésének ötletéről Markos Györgyöt, az egykori PIV Kft. vezetőjét, a legnagyobb vásári sikerek részesét kérdeztük.
– A megye gazdaságának állapotát, a vásárszervezés átformálódását tekintve nem lesz könnyű a nulláról újraindulni. A legnagyobb kihívást a gazdasági szereplők érdeklődésének felkeltése jelentheti majd. Fontos, hogy sikerüljön megtalálni az üzletépítés, gazdaságszervezés és a közönségvonzó programok megfelelő arányát.
Kaszás E. (Dunántúli Napló) -->