Nem sci-fi

2022.01.17. 18:00

Még a végén megvalósul az okos kontaktlencse

Olyan kontaktlencséről van szó, ami nem csak a látást javítja, hanem a fontosabb információkat viselője látóterébe is vetíti.

Nem most indult a Mojo Vision, de a sci-fibe illő fejlesztésük most nagyot lépett a tényleges kereskedelmi megvalósítás irányába:  megállapodtak az Adidas céggel is. Befektetőik között tudhatják többek között az Amazon Alexa Fundot és a Liberty Global Venturest is.

A kontaktlencse legfontosabb eleme egy fél milliméter széles, hatszögletű kijelző, melynek képét optikailag a videón látható módon miniprojektor tágítja ki.
 
Viselhető eszközként a Mojo Vision megszabadítaná a sportolókat a terjedelmes kiegészítőktől, s még csak le sem kellene pillantaniuk a navigáció, a fitnesz app vagy más alkalmazás adataiért.

A cég új megállapodásokat jelentett be az Adidas Running, a 18Birdies közösségi golfalkalmazás, a Slopes sí- és snowboardelemző alkalmazás, a Trailforks kerékpáros és túratérképes alkalmazás és a Wearable X szenzorral ellátott jógaruházatot gyártó céggel.


Az Adidas vizsgálja, hogyan integrálhatja a Mojo kiterjesztett valóság lencséjét a Runtastic alkalmazás ökoszisztémájába.


Borítóképünkön a  Mojo Vision

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!