2019.11.22. 08:30
Már start előtt nagyot ment a Facebook új versenytársa
Az anti-Facebook megígérte: soha nem adja ki másnak az adatainkat és nem lesznek rajta hirdetések sem.
Forrás: Shutterstock
Elsőre képtelenségnek hangzik reklámok nélkül fenntartani egy nagy forgalmú közösségi oldalt, de nem akárki állítja.
Mint már beszámoltunk róla, a Wikipédia társalapítója, Jimmy Wales indította a Facebook és a Twitter konkurenciájának szánt oldalát, a WT:Social nevű portált. A Wikipédia is ezen elvek betartásával működik.
Wales úgy gondolja, hogy az új közösségi média működtetésére létrehozott kis létszámú cége szintén a felhasználók adományaiból fedezi majd a működési költségeit. Nem is lesz jövedelmező, de legalább fenntartható, és mivel
az emberek „torkig vannak az ócska hírekkel és az álhírekkel”,
jó reményekkel vág a vállalkozásba.
Úgy tűnik, akár be is válhat
Reményt keltő, hogy bár az oldal az első hírekkel ellentétben még meg sem indult – csupán csak regisztrálni lehet rajta a későbbi starthoz – már szépen nő a feliratkozók száma.
https://t.co/Uk7PUE8GV2 just passed 200,000 members while I was having dinner with " target="_blank" rel="noopener noreferrer">@carolecadwalla, @iRowan , @chrisinsilico , @RanaForoohar , @jamiesusskind and others on the general topic of what's gone wrong with social media and the world in general.
— Jimmy Wales (@jimmy_wales) " target="_blank" rel="noopener noreferrer">2019. november 18.
Wales a Twitteren írta, hogy (az előző cikkünk idején ismert) 50 ezerről egy hét alatt 200 ezerre nőtt a regisztráltak száma.
Nehéz elhinni, hogy a WT:Social valódi versenyre léphet a kétmilliárdos felhasználószámmal rendelkező Facebookkal, de úgy tűnik, biztosan van igény a magánéletet tiszteletben tartó, reklámmentes közösségi oldalra.