Ketten a pályán

2019.08.27. 12:11

Megmutatjuk, valójában mivel is foglalkozik a Google

Hogyne, webes kereséssel, csúcstechnológiás fejlesztésekkel. De a hihetetlen bevétel oroszlánrésze nem ezekből származik.

Forrás: Shutterstock

Ha a bevételi adatokat nézzük, akkor a Google, pontosabban annak az Alphabet néven tevékenykedő anyavállalata, egy hirdetésszervező vállalat. Igaz, a világ legnagyobb hirdetésszervezője.

Mint a Statista alábbi ábrája illusztrálja, a Google hirdetésekből származó bevétele tavaly 116,3 milliárd dollárt tett ki, és minden országban meghaladja az összes hirdetési kiadást – az Egyesült Államok kivételével.

Infographic: The Incredible Size of Google's Advertising Business | Statista

Tavaly a gugli a világ nettó digitális hirdetési bevételeinek 32, amerikai hirdetési bevételeinek 38% -át lapátolta be.

Idén az Adweek szerint a digitális hirdetésekkel kapcsolatos kiadások meghaladják az offline hirdetési kiadásokat az Egyesült Államokban, ami még zsírosabb falatot kínál a hirdetési óriásoknak, azaz a Google, a Facebook és az Amazon pénztárcájának.

Elkeseredett harc várható

Borulni látszik a világrend, mert az eddigi két nagy szereplő, a Google és a Facebook dominanciája meginoghat a harmadik éhes mamut, az Amazon egyre erőteljesebb fellépése nyomán.

Az Amazon meg akarja osztani a duopóliumot.

Az Egyesült Államok hirdetési piacán a Google 38, a Facebook 20 százalékos részesedést szerzett. Míg a Facebook az általa tulajdonolt, s egyre jobban muzsikáló Instagram segítségével tovább nőhet, a jóslatok szerint a Google aránya várhatóan kissé csökken majd a hármas versenyben.

Borítókép: Shutterstock

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!