nincs megállás

2019.04.10. 10:00

Kőkeményen lobbizik az Uber

Ráfér a fuvarmegosztó vállalatra az arculatépítés.

Forrás: Shutterstock

Fotó: Tero Vesalainen

Alaposan ráfeküdt az Uber a washingtoni lobbira, hogy a lehető legjobban alakítsa a körülményeket az április végére ígért IPO körül. A fuvarmegosztó vállalat már hatodik éve lobbizik a fővárosban, az idén már több területen beérte a legnagyobb vállalatokat – írja a Világgazdaság.

Ugyan a lobbira költött 2, 3 millió dollár nem mondható hatalmasnak a Facebook 12,5 millió dollárjával szemben, de

a lobbisták munkája bőven mérhető a legnagyobb tech vállalatokhoz.

Az Uber 16 kormányügynökséget udvarolt körbe tavaly, míg a Facebook 18-at, a Google pedig 20-at. Emellett

az Uber 15 területen lobbizott, ugyanannyin, mint a Facebook

– derül ki a Bloomberg gyűjtéséből.

Az első két téma, amelyért hat éve folyamatos a lobbitevékenység, a vállalat fő tevékenységeihez kapcsolódik: a személyszállítási szabályok lazítása, valamint önvezető technológiák alkalmazása.

A Facebook és a Google már 2013-ban is jelentős összeget áldozott a washingtoni lobbistákra, az Uber akkor még csak alig 50 ezer dollárt. Rá is fér a vállalatra az érdekképviselet: az Uber arculatát alaposan megtépázták a volt vezérigazgató, Travis Kalanick körüli botrányok, a szexuális zaklatással és a borzasztó menedzsmentkultúrával kapcsolatos vádak. A tőzsdére lépés előtt a mostani vezérigazgató, Dara Khosrowshahi egy, a taxisokkal örök harcban álló garázsstartupból egy nemzetközi nagyvállalatot akar varázsolni.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!