Sport

2014.09.22. 15:34

A Ferrari legendás mérnökével is összefutott Udvardy-Szabó Gergely

A nyolcvan éves olasz Mauro Forghieri szerint a versenysorozat sajnos már elveszítette a korábbi varázsát.

Szakács Miklós (Dunántúli Napló)

Udvardy-Szabó Gergelyről a közelmúltban írtunk lapunkban, megtudhattuk róla, hogy fiatal kora ellenére – még húsz éves sincs – mindent tud a Forma–1-ről. A pécsi fiatalember nemrég Monzában járt, az Olasz Nagydíjon, ahol testközelből figyelhette a verseny történéseit.

– Esélyem sem lett volna eljutni Monzába, ha saját zsebből kellett volna finanszíroznom a hétvégét – mondta a fiatal pécsi autósport-megszállott. – Van a családunknak egy nagyon kedves olasz barátja, s amikor megtudta, hogy én már könyvet is írtam a száguldó cirkuszról, arra gondolt, teljesíti egy régi álmomat. Az ő meghívásának köszönhetem, hogy ott lehettem Olaszországban.

Persze sokan mondhatják: nagy szó, én is voltam már Forma–1-es versenyen. Igen ám, azzal azonban már valószínűleg jóval kevesebben dicsekedhetnek, hogy a Ferrari egyik legendás mérnökével, Mauro Forghierivel is találkoztak. Mi több, még beszélgettek is a szakmáról.

– Hatalmas élmény volt találkozni egy élő legendával. Túl sok időm nem volt, hogy beszélgessek vele, de azt azért megkérdeztem tőle, mit gondol a mai Forma–1-ről. Nem csalódtam a válaszában, hosszasan ecsetelte ugyanis, hogy ma már leginkább csak a pénzről szól az egész. Szerinte sem lehet úgy versenyzésről beszélni, hogy egy előzésnél, aki elöl van, gyakorlatilag „halálra” van ítélve. Nem helyezkedhet, nem vághat be az előző elé. Az egész elveszítette a varázsát – mondta Udvardy-Szabó Gergely.

A technika is sokat változott az elmúlt években, de talán úgy pontosabb, hogy rengeteget változtattak rajta. Az interneten sok olyan videót lehetett felfedezni az elmúlt hónapokban, amely összehasonlította az előző évi gépcsodák hangerejét a mostani autókéval. Kíváncsiak voltunk rá, testközelből mennyire volt nagy a különbség.

– Még tavaly voltam kint a Magyar Nagydíj szabadedzésén – magyarázta Udvardy-Szabó. – Akkor az egyik kanyar mellett, nyílt terepen is szükség volt a füldugóra, de még így is kellemetlen volt néha, amikor egy-egy autó elszáguldott mellettünk. Monzában a célegyenesben kaptam helyet. Amikor a rajtnál ott zúgott mind a huszonkét versenygép, még akkor sem volt szükség zajvédelemre. Egészen kellemes búgásnak tűnt csak. Az biztos, hogy nem a fülvédőket gyártó cégeknek kedvez az újkori Forma–1.

Címkék#Pécs

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!