Közélet

2016.07.01. 18:57

Harmincöt perccel gyorsabban érünk majd Budapestre vonattal – 2020 után

Miért mindig nyáron újítják fel a vasúti pályákat, megkeserítve így az utasok dolgát? – tették fel a kérdést olvasóink. Meglepő választ kaptunk MÁV-tól.

Zsigmond József (Dunántúli Napló)

Ha nyár akkor Balaton. Sok család a magyar tengernél tölti a szabadságát, ám vonattal nem a legkönnyebb eljutni a célállomásig. Nem csak hosszú az utazás – Pécsről Fonyódig négy óra –, de kétszer át is kell szállni a nehéz csomagokkal, Dombóváron vonatpótló buszra, majd Kaposváron vissza a vonatra. Arra voltunk kíváncsiak, miért pont nyárra ütemezték a Dombóvár–Kaposvár szakasz felújítását. Meglepő válasz érkezett.

„A Dombóvár–Kaposvár vonal felújításai azért esnek erre az időszakra, mert a kaposvári cukorgyárba, Magyarország egyetlen működő cukorgyárába szeptember közepétől indul a jelentős cukorrépa beszállítás, ami december elejéig tart” – válaszolta a MÁV sajtóosztálya. „Ezen túlmenően – szintén szeptembertől – folytatódik a dél-balatoni vasútvonal (Szántód-Köröshegy–Balatonszentgyörgy) rekonstrukciója, így a vasúti áruforgalmat Gyékényes irányából is biztosítani kell a vállalkozó vasúti társaságok számára” – tették hozzá.

A térségben több nagy pályafelújítási munka van folyamatban, illetve előkészítés alatt, melyeket össze kell hangolni a különböző jogszabályok és utasítások betartása mellett.

„A pályafelújítások célja, hogy az átépítés után kedvezőbb eljutási időket biztosítsunk az utazóközönségnek” – hangsúlyozta a vasúti társaság.

Nincs automata

Tavaly ősszel fejeződött be a pécsi vasútállomás felújítása, az épület és környéke közel másfélmilliárd forintból szépült meg. Korábban két bankautomata volt a pályaudvaron, ám jelenleg egy sincs. Májusban úgy nézett ki, hogy ez a probléma hamarosan megoldódik. A nyertes pályázóval már folyamatban volt a szerződéskötés a bankjegykiadó automata elhelyezésére, ám mint a MÁV sajtóosztályától megtudtuk, a győztes pályázó nemrégiben visszalépett. A vasúttársaságnak most új pályázatot kell kiírnia, így egy ideig még biztosan nem vehetnek fel készpénzt az emberek a helyszínen.

Százhúszig

Míg más európai országban, Franciaországban, Németországban, Spanyolországban 250–350 kilométeres sebességgel száguldoznak a vonatok, Magyarországon ez nem így van. A Budapest-Keleti pályaudvar–Győr–Hegyeshalom vasútvonalon található a MÁV által üzemeltetett legmagasabb pályasebességű szakasz. A vonal Tata és Hegyeshalom közötti szakaszán 160 kilométer per óra a sínpálya kiépítési sebessége. Baranya megyében a legmagasabb pályasebességű vonalszakasz Sásd–Pécs között található, itt akár 120-szal is roboghatnak a megyeszékhelyről Budapestre felé tartó InterCity vonatok.

Még várni kell

A teljes Budapest-Kelenföld – Pusztaszabolcs – Dombóvár – Pécs vasútvonal felújítása idén indul a Kelenföld – Százhalombatta vonalszakasz korszerűsítésével, közölte lapunkkal a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója. Mint megtudtuk, a fejlesztés tovább folytatódhat, hiszen megoldottnak látszik a Százhalombatta utáni szakasz finanszírozása is. A Dombóvár–Pécs szakasz felújítása legkorábban 2020 után indulhat el. A vonalfelújítás teljes befejezése után harmincöt perccel csökkenhet az Intercity vonatok menetideje a baranyai megyeszékhely és Budapest között.

Címkék#Pécs

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!