Közélet

2015.04.19. 14:41

Abszolút győztesek között a pécsi mérnökhallgatók önjáró gokartja

Lezárult az önjáró gokartok diadalának második évada. Nem kis nyereményekért folyt a küzdelem.

BAMA

A junior és senior csapatok esetében is 3-3 díjkategória került meghirdetésre. Komoly és szigorú szakmai zsűri értékelte a masinákat és azokat a műszaki megoldás alapján pontozta. Ez alapján díjazták a legjobb konstrukciót, a legokosabb gokartot, továbbá a legjobb csapatmunkát. Az összesített eredmények adták ki végül a Go-Kart! Go-Bosch! verseny abszolút győzteseit. Az abszolút győztes junior csapat egymillió forintot nyert, az abszolút győztes senior csapat másfél millió forintot vihetett haza.



Mivel a pécsi Sopianae Motorsport különítménye mindhárom kategóriában jeleskedett és a profizmus, a kreativitás együttese mellett az összetartás ereje is vezette őket, a 2015-ös Go-kart, Go-Bosch! verseny abszolút győztesei közül a III. dobogós helyet vihették haza a junior csapatok között.
A csapat tagjainak nevét érdemes megjegyezni, könnyen lehet, hogy hallunk még róluk: Ács Péter, Berecz Norbert, Czimmermann Tamás, Fröhlich Balázs, Hegedüs Réka, Horváth Ildikó, Horváth Zoltán, Ilon Ákos, Jambrisek Péter, Jónás Gábor, Khin Tamás, Köő József, Malkó Tibor, Megyeri Péter, Molnár Gergely, Mózes Szilvia, Nagy Bence, Pap Zoltán, Sebestyén András.

Az idei versenyszámok már előrevetítik a harmadik év teljesen önjáró jármű megalkotásának lehetőségét. A beépített alkatrészek a Bosch fejlesztései, amelyet a cég adott át a csapatok részére, de az igazi kihívás ezek rendszerbe szervezése volt. A pályára kilátogatott nagyszámú közönség azonban nem csak a jövő vezetéstechnikai bravúrjait csodálhatta meg. Igazi versenyélményt nyújtottak a gyorsulási etapok, illetve a mért idejű körök is. Javier González Pareja, a magyarországi Bosch csoport vezetője elmondta: „Érdekfeszítő időutazáson vehettünk részt valamennyien.

Ezek a fiatal versenyzők futurisztikus gépeikkel megidézték az önjáró autók világát és a Bosch innovációjának jövőbe vezető elképzeléseit. Hat hónap megfeszített munkája látványosan elevenedett meg az Arénában. Itt ma mindenki nyert.” A díjak a versenynapi eredmények és a fejlesztési időszak teljesítményéből adódtak össze. Az értékelés szempontjai között a különböző komponensek technikai megvalósítása, eleganciája, kifinomultsága és fejlettsége mellett a csapatmunka és a projektmenedzsment is kiemelten fontos szerepet játszott.

A Legokosabb Gokartok sorrendje az elektromos gáz, fékezés és kormányzás valamint a hátramenet, a gyorsulási és gymkhana versenyszámok eredményei alapján állt össze. A gyorsulási versenyben a gokartok egy 50 méter hosszú és 10 méter széles pályán mozogtak úgy, hogy álló helyzetből indultak, járó motorral.

A junior csapatoknál a reakcióidő és motorteljesítmény volt az értékelés mérvadó szempontja. Az úgynevezett Gymkhana egy olyan ügyességi és gyorsasági versenyszám, amiben a gokart manőverezhetőségét mérte a zsűri. Álló motorral indultak a versenyzők, majd a pálya kijelölt pontján a pilótának hátramenetbe kellett kapcsolnia és visszafelé is teljesítenie a technikás, szűk fordulós és keskeny szakaszokkal tűzdelt pályát.

A párhuzamos parkolást, a projekt teljes időtartama alatt kötelező dokumentációt és a manőverekhez szükséges rendszerek kapcsolatát is pontozták a versenyben. Ezek összességéből alakult ki a Legjobb Konstrukcióval bíró járgányok listája. A teljes  projektfolyamatát bemutató prezentáció, a gyorsasági gokart futam és a Bosch mérnökeinek közönségdíjazása alapján a 2015-ös Go-kart, Go-Bosch! versenyen kiosztották a Legjobb Csapatmunka díját is.  Ez a díj azért jelentős, mert a példaértékű dokumentációs és prezentációs készség elengedhetetlen a XXI. század üzleti kommunikációjában.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!