2015.01.27. 18:55
Ahol nem fizetnek az áramért, kikapcsolják
A moratórium után ismét megindultak a szerelők, hogy kikapcsolják a nemfizetőknél a gázt és az áramot.
Az ünnepeket követően, a kikapcsolási moratórium letelte után immár ismét számíthatnak a tartós számlatartozások miatt az áram vagy a földgáz kikapcsolására az érintett fogyasztók.
Mint Varga Ivett, az E.ON sajtóreferense elmondta, a felhasználókkal való kapcsolat felvételét kiemelten fontosnak tartják már a hátralék korai stádiumában. Ezért minden elvárható lépést megtesznek, hogy az ügyfelekkel kapcsolatba kerüljenek, a szolgáltató megkeresésére érdemben reagálhassanak.
– Társaságunknak nem érdeke a kikapcsolás, így minden kezelhető esetben törekszünk a közös megegyezésre, a tartozás rendezésre. Átmeneti fizetési nehézségek esetén ügyfeleink élhetnek részletfizetési lehetőséggel. Fontos azonban, hogy ezt az érintettek mielőbb jelezzék felénk. Részletfizetési kedvezmény a kikapcsolási folyamatot megelőzően kérhető, ezt személyesen vagy írásban kell kérnie adott esetben az ügyfélnek. Egyedi ügykezelésre is van lehetőség, kiugróan magas hátralékkal rendelkező lakossági ügyfelekkel kollégáink személyes egyeztetést is kezdeményezhetnek a telefonos és írásos megkeresésen túl – mondta Varga Ivett.
Csak végső megoldás
A 63 napon túl nem fizető lakossági ügyfeleket kapcsolhatja ki – végső megoldásként – a szolgáltató az áram, illetve a gázszolgáltatásból egyaránt. Mint Varga Ivett sajtóreferens elmondta, a kikapcsolás mindenképpen a legvégső megoldás, többlépcsős egyeztetés előzi meg. Elsőként fizetési emlékeztető levelet postáznak, amelyben a kikapcsolás lehetőségére is felhívjuk a figyelmet, ezt követően pedig kikapcsolási értesítő levelet – tértivevényesen – küldenek ki. Ebben közlik azt az időszakot, amelyben az ügyfelet kikapcsolhatják a szolgáltatásból.
Hasznos kedvezmények
Az E.ON szolgáltatási területén 60 200 védendő ügyfelet tartanak nyilván, számuk az elmúlt években folyamatosan csökkent, a nagy számban felszerelt előre fizetős mérő üzembe helyezésének köszönhetően. Ezzel együtt a fennálló tartozás rendezésére egy, illetve két éves részletfizetési lehetőséget ajánlott fel a szolgáltató az ügyfeleknek. Ahol megtörtént az előre fizetős mérő felszerelése és a részletfizetési megállapodást is megkötötték, ott a tapasztalatok szerint nem újítják meg a védendő státuszt lejártakor a lakók. A villamos energia törvény értelmében a szociálisan rászoruló és fogyatékkal élő ügyfelek árengedményt nem jelentő, szolgáltatáshoz kapcsolódó kedvezmények közül választhatnak, mint a részletfizetés, a fizetési haladék vagy az előre fizetős mérő beszerelése.