Fogyasztóvédelem

2023.11.18. 19:15

Internetes csalások: előre kell fizetni, de az áru nem jön

Wald Kata

Fotó: Achira22

– Továbbra is kiemelkedő esetszámban jelentkeztek az olyan internetes vásárlással összefüggő ügyek a békéltető testületnél, amelyeknél jellemző volt, hogy a megrendelést követően előre kifizettették a vevővel a vételárat, majd sajnálatos módon nem érkezett meg a termék, vagy teljesen más árucikket kapott kézhez a fogyasztó – hívja fel a figyelmet a Baranya Vármegyei Fogyasztóvédelmi Egyesület, amelynek tagjai aktívan részt vesznek a békéltető testület munkájában, rendszeresen tárgyalják a rájuk szignált ügyeket. 

Az egyesület felhívásában hangsúlyozza, hogy az érintett webes vállalkozások a vásárló panaszára, megkeresésére jellemzően nem válaszolnak. 

– Fontos tanulság, hogy minden esetben meg kell győződni a vállalkozás székhelyéről, mert az EU-n kívüli web­áruházaknál jogorvoslati lehetőség nincs – emeli ki a fogyasztóvédelmi szervezet. 
 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában