Az online piactér olyan, mint a pécsi vásár

2024.04.06. 16:20

Ha az eladó magánszemély, probléma esetén a vevőnek elállási joga nincs

Wald Kata

A használt ruházati termékek adás-vételére szakosodott, nagy népszerűségnek örvendő online piactér használata is rejt veszélyeket - hívja fel a figyelmet összeállításában a Baranya Vármegyei Fogyasztóvédelmi Egyesület.

piactér, online
Az online piactér olyan, mint a pécsi vásár

- Az internetes platformot a VINTED, UAB társaság, egy Litván Köztársaságban bejegyzett vállalkozás üzemelteti, aktív felhasználói köre Lengyelország, Csehország, Szlovákia, Magyarország, Litvánia, Svédország és Románia lakosságából kerül ki

 - részletezi az egyesület.

A weboldal olyan, mintha a „pécsi vásár használt cikk piaca” lenne online térben. Van egy üzemeltetője, amely cég lehetőséget biztosít vevőnek és eladónak használt cikk (főként ruházati cikkek és cipők) adás-vételére online felületen. Az eladó kizárólag magánszemély lehet, amit az üzemeltető vállalkozás az általános szerződési feltételében ki is köt.

Az egyesület felhívja a figyelmet, hogy a fogyasztóvédelmi rendelkezésekben biztosított jogaival – ilyen például az elállási jog – a magánszemély akkor élhet, ha vállalkozástól vásárol. Ha tehát az eladó magánszemély – mint az érintett online piactér esetében -, a megvett és kifizetett termék visszavételre az eladó a hatályos magyar jogszabályok alapján nem kötelezhető.

Jóllehet a vitás esetek rendezésére a piactér alkalmaz egy „vásárlóvédelem” elnevezésű visszatérítési politikát, amelynek lényege, hogy lehetővé teszi a vevő számára, hogy visszatérítést kérjen az elveszett, sérült vagy a leírástól jelentősen eltérő tételek esetében, a Baranya Vármegyei Fogyasztóvédelmi Egyesület véleménye szerint azonban, ha nincs megegyezés az eladó és vevő magánszemély között, akkor a polgári jog szabályai az irányadók. Tehát ha a magánszemélyek nem tudnak megegyezni a vitájuk rendezését illetően, akkor igényüket kizárólag jogi eljárás keretében tudják érvényesíteni. 

- Ha a piactér használójának, kizárólag a platform működésével kapcsolatban merül fel vitás ügye, és azt a felek egymás között nem tudják megoldani, úgy a felhasználó az Európai Fogyasztói Központtól kérhet segítséget igénye érvényesítéséhez az  [email protected] e-mail címen

 - hívja fel  a figyelmet az egyesület. 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában